Prachtige Haagse billboard locaties

“Oh Oh Den Haag, mooie stad achter de duinen. De Schilderswijk, de Lange Poten en het Plein.” Alleen al in dit liedje zingt de Nederlandse zanger Harrie Jekkers over drie locaties voor jouw billboard in Den Haag.

Den Haag, ook wel ‘s-Gravenhage is de hoofdstad van de provincie Zuid-Holland. In de provincie wonen ruim een half miljoen inwoners, dit maakt het na Amsterdam en Rotterdam de grootste gemeente van Nederland. De gemeente is de meeste dichtbevolkte van Nederland, hierdoor kun je met slechts enkele billboards in korte tijd een enorm bereik genereren.

Locaties billboard Den Haag

Den Haag heeft prachtige billboard locaties. In en om het binnenhof (het centrum van de Nederlandse politiek), langs de boulevard van Scheveningen of op drukke locaties in de buurt van het Centraal Station.

Zo kies je een billboard locatie

Welke locatie het meest geschikt is voor jouw reclame uiting is afhankelijk van diverse zaken. Enkele belangrijke overwegingen bij het kiezen van je billboard locatie om te zorgen voor maximale impact.

Zichtbaarheid met billboards

Niet alle billboards op drukke locaties zijn even goed zichtbaar. Het kan nooit kwaad om even langs de billboards van je voorkeur te rijden om te kijken hoe goed deze zichtbaar is. Doe je dit, check dan ook gelijk even of er misschien andere ‘stoorzenders’ rondom je billboard te zien zijn. Zijn er op de achtergrond misschien meer billboards te zien die de aandacht van jouw billboard wegnemen?

Demografie

Hoe belangrijk het ook is om een groot bereik te genereren, het is nog belangrijker om de juiste doelgroep te bereiken. Kies daarom een strategische locatie waarvan je weet dat je billboard advertentie constant aan jouw (potentiële)doelgroep wordt getoond en niet aan voorbijgangers die waarschijnlijk nooit klant zullen worden. Probeer jij bezoekers te trekken naar je beachclub in Scheveningen, dan is een billboard op de boulevard van Scheveningen een geschiktere plek dan de Haagse Schilderwijk. Dat klinkt logisch maar toch komen mijn collega’s en ik regelmatig reclame uitingen tegen op naar ons idee ongeschikte locaties.

Nabijheid in Den Haag

Nabijheid is vooral belangrijk als je een fysieke winkel of bijvoorbeeld horeca zaak bezit. Niet voor niets zie je langs de snelweg vaak billboards van McDonalds die je op de eerstvolgende McDonald’s zaak wijzen. Zo moedig je voorbijgangers aan om een stop te maken bij de fastfoodketen in plaats van er langs te rijden.

Ken je Haagse doelgroep

Dit kunnen we niet vaak genoeg herhalen, ken je doelgroep en weet waar deze zich bevindt. Bij One Media begrijpen we dat het lastig kan zijn om billboards aan doelgroepen te koppelen, daarom helpen we je hier graag bij. Alleen dan kan je met een billboard campagne het gewenste resultaat bereiken.